Dostosowanie systemu PremiumMed do wymagań RODO.
Z uwagi na rozpoczęcie obowiązywania od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, w oprogramowaniu PremiumMed wprowadzamy zmiany, które zapewniają zgodność z wymogami RODO.
Wdrażając RODO dokonaliśmy weryfikacji zgodności oprogramowania PremiumMed z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, wprowadzamy szereg rozwiązań dostosowujących system PremiumMed do zmian wynikających z RODO.
Zmiany wprowadzane w zakresie RODO:
Użytkownicy systemu:
- Logowanie historii zmian uprawnień użytkowników
- Zapisywanie informacji jaki użytkownik dokonał zmiany danych innego użytkownika
Polityka haseł
- Okresowa zmiana hasła dla użytkowników
- Wzmocnienie haseł użytkowników: wymóg wprowadzenia 8 znaków, co najmniej 1 dużej litery, 1 cyfry oraz znaku specjalnego
Zgody Pacjentów
- Uzyskanie zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych oraz otrzymywanie sms
- Możliwość zarządzania przez użytkownika zgodami pacjenta – umożliwienie złożenia lub wycofania zgody w dowolnym czasie
Rejestry dotyczące danych osobowych
- Wyszczególnienie danych osoby wprowadzającej i modyfikującej dane (login, imię i nazwisko, numer IP) w systemie.
- Oznaczenie w systemie źródła pochodzenia danych osobowych, w przypadku dodawania pacjenta do bazy bezpośrednio ze stron internetowych placówek
- Wprowadziliśmy możliwość całkowitego usunięcia wszystkich danych pacjenta
- Wprowadziliśmy opcjonalna automatyczną możliwość usunięcia danych pacjenta po okresie 1,2,3 lub więcej lat.